Szkolenia
Szanowni Państwo!
Zapraszamy do zapoznania się z ofertą doskonalenia zawodowego na rok szkolny 2024/2025
Oddajemy w Państwa ręce prezentację oferty edukacyjnej PCDZN w Puławach zawierającą ofertę form doskonalenia na rok szkolny 2024/25. Jesteśmy przekonani, że przygotowana przez zespół oferta, wpisując się m.in. w aktualne uwarunkowania społeczne, ekonomiczne, technologiczne uwzględniając kierunki polityki oświatowej Państwa i zmiany w systemie oświaty, będzie stanowić inspirującą propozycje doskonalenia dla osób podejmujących wyzwania edukacji XXI wieku.
Wśród propozycji znajdziecie Państwo m.in. zagadnienia dotyczące wychowania, profilaktyki, bezpieczeństwa cyfrowego, metodyki nauczania, specjalnych potrzeb edukacyjnych, organizacji pracy szkoły oraz rozwoju osobistego.
Zaprezentowana w oferta będzie na bieżąco uzupełniana i dostosowywana do Państwa indywidualnych potrzeb. Życząc w imieniu własnym i całego zespołu PCDZN wszystkiego najlepszego w nowym roku szkolnym, zachęcamy do kontaktu, dzielenia się wiedza i doświadczeniami oraz przykładami dobrych praktyk w ramach sieci współpracy i samokształcenia oraz na łamach publikacji metodycznej „Z doświadczeń nauczyciela”.
Zapraszamy do korzystania z naszej oferty.
Dyrektor PCDZN
dr n. społ. Anna Baracz
Celem zaplanowania naszej pracy i prawidłowej realizacji
zgłoszonych przez Państwa potrzeb
karty zgłoszeniowe przyjmujemy do końca grudnia 2024r.
- listownie
- pocztą elektroniczną
- w siedzibie PCDZN
24-100 Puławy, ul. 6 Sierpnia 5
tel. 81 – 888 – 49 – 01
e-mail: sekretariat@pcdzn.edu.pl strona: www.pcdzn.edu.pl
O przyjęciu na szkolenie decyduje kolejność zgłoszenia.
Formularze karty zgłoszeniowej znajduje się na końcu informatora, a także znajdują się na naszej stronie internetowej.
Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą oraz zachęcamy do korzystania z proponowanych form doskonalenia
Formularze karty zgłoszeniowej wpięte są w środku informatora, a także znajdują się na naszej stronie internetowej.
Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą oraz zachęcamy do korzystania z proponowanych form doskonalenia.
Realizujemy również formy doskonalenia – np. warsztaty, szkolenia RP o tematyce indywidualnie ustalonej przez szkołę/placówkę (wg cen negocjowanych)
W RAMACH FORM DOSKONALENIA ZAWODOWEGO NAUCZYCIELI PCDZN OFERUJE:
- organizowanie i prowadzenie wspomagania szkół i placówek, w planowaniu i prowadzeniu działań podnoszących jakość pracy szkoły,
- szkolenia, e-szkolenia,
- warsztaty,
- szkolenia i e-szkolenia rad pedagogicznych,
- seminaria, e-seminaria,
- wykłady, e-wykłady,
- sieci współpracy i samokształcenia,
- konferencje, e-konferencje,
- konsultacje, e-konsultacje,
- spotkania szkoleniowo-informacyjne,
- zajęcia otwarte,
- organizację i współorganizację konkursów, przeglądów, turniejów,
- możliwość publikacji metodycznych,
- dzielenie się wiedzą i upowszechnianiem przykładów dobrych praktyk,
- wsparcie w dostępie do literatury,
- materiały metodyczno-dydaktyczne,
- superwizje.
Harmonogramy
spotkań sieci współpracy i samokształcenia, konferencji międzyprzedmiotowych oraz zajęć otwartych dostępne są na naszej stronie internetowej www.pcdzn.edu.pl
Awans zawodowy nauczyciela
konsultacje indywidualne eksperta komisji egzaminacyjnych – cały rok
tel. 669 220 777
Z FORM DOSKONALENIA ODPŁATNIE MOGĄ KORZYSTAĆ RÓWNIEŻ NAUCZYCIELE NIEOBJĘCI DOSKONALENIEM ZAWODOWYM PCDZN
Zachęcamy do udziału
OFERTA SZKOLEŃ NA ROK SZKOLNY 2024/2025
Szkolenia w poszczególnych obszarach:
Problematyka wychowawcza i psychologiczno-pedagogiczna
Technologia komputerowa i informacyjna
Wspieranie szkoły w różnych obszarach działania
TEMATYKA SZKOLEŃ
WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELA
- Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.
- Matematyka na poważnie i na wesoło – czyli zabawy, zajęcia i metody wprowadzające dzieci w wieku przedszkolnym w świat matematyki.
- Metody aktywizujące na lekcji biologii.
- Podstawa programowa wychowania przedszkolnego. Realizacja. Analiza warunków realizacji podstawy programowej sposobem na prawidłową pracę dydaktyczno- wychowawczą i opiekuńczą w przedszkolu ze szczególnym uwzględnieniem edukacji przyrodniczej i matematycznej.
- Jak wykorzystać myślenie wizualne na lekcjach biologii?
- Realizacja „uszczuplonej” podstawy programowej z fizyki obowiązującej od 1 września 2024r.
- Metody aktywizujące w nauczaniu języka polskiego.
- Jak uczyć tworzenia wypowiedzi na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej i ponadpodstawowej?
- Rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej.
- Wyrysuj ruchem emocje.
- Zabawy muzyczno-ruchowe w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
- Świetlica szkolna. Umiejętność pracy z zespołem zróżnicowanym – warsztat pracy nauczyciela świetlicy.
- Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych w przedszkolu.
- Wykorzystanie metody ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne na zajęciach przedszkolnych – jako wspieranie rozwoju psychicznego i fizycznego dzieci.
- Pedagogika zabawy.
- Podniesienie jakości edukacji – terapia pedagogiczna w przedszkolu w edukacji włączającej.
- Zabawy rozwijające kreatywność dziecięcą.
- Interdyscyplinarność w nauczaniu. Nowoczesne metody nauczania.
- Terapia ręki także formą relaksu.
- Jestem Polakiem. Kocham Polskę. Kształtowanie postaw. Wychowanie do wartości. Przygotowanie do uroczystości przedszkolnych i w klasach I-III.
- „Zimowe igraszki”. Inspiracje muzyczno-ruchowe dla najmłodszych.
- „Kuferek dla Babci i Dziadka” – piosenki, instrumentacja, tańce i układy przestrzenno-ruchowe dla dzieci do wykorzystania w pracy codziennej oraz podczas uroczystości przedszkolnych i szkolnych.
- „Inspiracje jesienne” –tańce i układy przestrzenno-ruchowe dla dzieci.
- „Idzie wiosna” –układy rytmiczne o tematyce wiosennej dla dzieci.
- Zajęcia rewalidacyjne.
- Diagnoza funkcjonalna w przedszkolu i w szkole – diagnoza i terapia poprzez zabawę: warsztat pracy nauczyciela.
PROBLEMATYKA WYCHOWAWCZA I PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA
- Empatia i wrażliwość na potrzeby innych. Żyj zdrowo – profilaktyka: propozycje ćwiczeń i zabaw wspierających zdrowy styl życia u dzieci i uczniów.
- Klasa pełna różnorodnych osobowości. Jak uczyć, wychowywać i nie zwariować.
- Wspomaganie rozwoju ucznia z trudnościami w uczeniu się. Praktyczna pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla dzieci i młodzieży z trudnościami szkolnymi.
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przepisach prawa oświatowego i praktyce.
- Behawioralne i emocjonalne zaburzenia dzieci i młodzieży. Jak wspierać zdrowie psychiczne dzieci i uczniów?
- Wspieranie dobrostanu dzieci. Wspomaganie koncentracji uwagi u dzieci w wieku przedszkolnym.
- Zaburzenia depresyjno-lękowe u dzieci i młodzieży. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna i indywidualizacja kształcenia.
- Zaburzenia emocjonalne u dzieci i młodzieży.
- Dyscyplina w zróżnicowanym zespole dzieci – sposób na wzorowe zachowanie w przedszkolu.
- Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych.
- Depresja młodzieńcza. Profilaktyka samobójstw.
- Diagnoza typów uczniów. Jak efektywnie pracować z klasą będącą zbiorem indywidualności o różnych możliwościach i preferencjach.
- Przeciwdziałanie agresji i przemocy wśród uczniów.
- Lęki szkolne – przyczyny i zapobieganie.
AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELA
- Awans zawodowy na stopień nauczyciela mianowanego.
- Awans zawodowy na stopień nauczyciela dyplomowanego.
TECHNOLOGIA KOMPUTEROWA I INFORMACYJNA
- Nauczyciel wspierający rozwój umiejętności cyfrowych ucznia. Tworzenie prezentacji i innych pomocy dydaktycznych w programie Genially.
- Zintegrowana Platforma Edukacyjna MEN.
- Poprawne metodycznie wykorzystanie narzędzi i materiałów dostępnych w sieci na przykładzie kodu Game Lab – trójwymiarowe gry dla najmłodszych.
- Narzędzie do nauki programowania – Scratch Junior – programowanie dla najmłodszych.
- Narzędzie do nauki programowania Scratch dla najmłodszych kolejny „level” – programowanie w edukacji wczesnoszkolnej.
- Narzędzie do nauki programowania dla uczniów klas IV-VIII – zaawansowane programowanie w środowisku Scratch.
- TIK w pracy nauczyciela – praca nad grafiką w aplikacji Canva.
- TIK w pracy nauczyciela – edycja tekstu.
- Chat GPT w szkole. Szanse i zagrożenia.
- Bezpieczeństwo w sieci – dla nauczycieli i uczniów.
WSPIERANIE SZKÓŁ W RÓŻNYCH OBSZARACH DZIAŁANIA
- Kreatywność – jedna z najważniejszych kompetencji XXI wieku.
- Zdrowie psychiczne. Przebodźcowanie w przedszkolu i w szkole – jak pomóc dziecku w radzeniu sobie z ich codzienną eskalacją.
- Czy nauczyciel i rodzic mogą być partnerami w wychowawczej roli przedszkola?
- Postawy społeczne i obywatelskie. Uczymy dzieci wrażliwości na to co prawdziwe, dobre i mądre.
- Edukacja włączająca w przedszkolu i w szkole.
- Wychowanie ekologiczne i zdrowotne dziecka poprzez jego aktywność w kontakcie ze światem takim jak: piosenka, ruch, słowo, obraz, dotyk.
- Podejście indywidualne w procesie dydaktycznym w pracy z różnorodnym zespołem klasowym.
- Metody aktywizujące.
- Rozwój umiejętności uczenia się przez całe życie. Motywacja jako zasadniczy element kształcenia zawodowego.
- Praca z dzieckiem autystycznym, terapia i diagnoza dzieci z zaburzeniami.
- Zróżnicowana praca zespołowa na lekcjach.
- Praca z uczniem zdolnym na zajęciach pozalekcyjnych.
- Wspieranie uczniów z SPE.
- Mobbing w pracy.
- Kształtowanie myślenia logicznego.
- Rola komunikacji w dobie komunikacji internetowej.
- Uczeń cudzoziemiec w klasie.
- Modelowanie myślenia.
- Myślenie twórcze, kształtowanie myślenia twórczego.
- „Moje doświadczenia w pracy dydaktycznej i pedagogicznej – budowanie relacji w sytuacji pomagania” – metodyka pracy z grupą.
- Kryteria oceny pracy nauczyciela w świetle nowych przepisów prawa.
- Alternatywne formy terapii pedagogicznej.
- Edukacja włączająca – uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w szkole masowej.
- Pierwsza pomoc przedmedyczna.